Münsterlandroute - de generale repetitie... - Reisverslag uit Goor, Nederland van Hanny en Immy - WaarBenJij.nu Münsterlandroute - de generale repetitie... - Reisverslag uit Goor, Nederland van Hanny en Immy - WaarBenJij.nu

Münsterlandroute - de generale repetitie...

Door: Hanny en Immy

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Immy

16 Mei 2011 | Nederland, Goor

Donderdag 5 mei vertrokken we voor de generale repetitie: De Münsterlandroute!
Het weer was prachtig, de fietsen zien er goed uit met de mooie tassen en we hebben er veel zin in.
We fietsen via de LF15 Boerenlandroute naar Enschede. Vandaar via de LF4 Midden-Nederlandroute naar Lonneker en dan via de LF14 Saksenroute over het Marskramerpad naar Bad Bentheim. Daar staat 80 km op de teller, dus we nemen een grossen weissen Bier en zoeken de camping op. Genoeg gefietst voor vandaag. 's Nachts is het ontzettend koud, maar 's morgens schijnt de zon weer.

Vrijdag richting Coesfeld, we klimmen de berg weer op in Bentheim, wat met alle bagage nog niet zo eenvoudig is. Maar het lukt. We zijn verwend met de racefietsen en moeten wennen aan de zware fietsen. Daar is deze tocht uiteindelijk ook voor bedoeld.
De wegen in Duitsland zijn ontzettend slecht en we fietsen veel over bospad en gravelpaden. Verder is het opvallend hoe stug de mensen er zijn. We groeten iedereen, maar bijna niemand geeft antwoord.
In Coesfeld hebben we 70 km afgelegd, doen boodschappen en vinden de camping. Lekker kokkerellen en heerlijk bij de tent gezeten. Het is een camping met veel stacaravans. Er is geen beheerder, die moet je eerst bellen. Een paar dronken dropjes maken nogal herrie en moeten elkaar ondersteunen als ze naar het toiletgebouw gaan.

Zaterdag vroeg op en via Haltern am See in de richting van Munster. Het prachtige boekje Fietsen bij de buren van Bert Sitters beschrijft de fietsroute in de trant van: bij een boerderij links, bij een bruggetje rechts enz. Het is een mooie route, maar betekent wel veel zoeken en vooral vaak van de fiets afstappen en dus ook weer opstappen. Vanaf Sender moeten we langs het Dortmund-Ems kanal, maar er zijn allemaal Baustellen. Het is inmiddels al 18.00 uur en we besluiten na 100 km in Senden te overnachten. Gezellige camping en ook hier smaakt het biertje voortreffelijk. We eten asperges in de stad, er zijn meifeesten.

Zondagmorgen fietsen we naar Munster via de Bismarckallee. Het ziet er erg gezellig uit allemaal. We zetten de fietsen op de Prinzipalmarkt en steken een kaarsje op in de St. Lambertikirche, waar na afloop van de mis nog prachtig orgelspel te horen is. Een kijkje in de Dom, nog even een terrasje en dan met de trein terug naar Goor.
We drinken ons terugkompilsje bij Oskar en Gerjonne.

• 17 Mei 2011 - 18:43

Kasper:

Hoi fietsertjes,

Leuk verslag en mooie foto's! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad.
    De grote trip komt steeds dichterbij, dus nog even goed trainen...maar dat komt vast goed.

• 27 Juni 2011 - 11:11

Henny:

Leuk om het verslag te lezen, ik ben heel benieuw naar de verslagen van de grote reis!

• 29 Juni 2011 - 13:38

Maron:

Haj Hanny!

Ik vind super tof dat je gaat fietsen naar Rome! Wens jou, en Immy, heel veel succes en natuurlijk heel veel plezier en geluk tijdens de tocht!

Ik hou de site in de gaten.

Groetjes Maron

• 04 Juli 2011 - 20:59

Carel:

Hallo meiden,
    Vorig jaar heb ik het gedeelte gefietst naar Peschiera del Garda vanaf Rhenen.
    Een prachtige rit, ik wens jullie alle goeds toe tijdens de tocht en vergeet vooral niet te genieten, want er is heel veel te zien onderweg.
    Groet,
    Carel

• 05 Juli 2011 - 06:30

Saray:

Hoi Immy en Hanny,

Nog één nachtje slapen en dan is het echt zo ver; jullie grote reis naar Rome. Vol bewondering heb ik de afgelopen weken geluisterd naar de mooie verhalen van Immy over de voorbereidingen. Met nog veel meer bewondering en respect zal ik de komende weken deze site in de gaten blijven houden. Ik wens jullie een hele goede, mooie, plezierige, veilige maar bovenal ook gezellige tijd toe. Pas goed op elkaar en geniet ervan !!

Liefs Saray

• 06 Juli 2011 - 07:41

Edith:

Hoi Immy en Hanny,

Heel veel succes en natuurlijk plezier tijdens jullie tocht!!! Ik vind het geweldig wat jullie doen.

Groetjes Edith

• 06 Juli 2011 - 13:45

Marleen Olthoff:

Hoi immy,

Hééél veel succes en geluk met jullie tocht naar Rome! Ik ga jullie zeker volgen!